Menu Zavrieť

Obchodné a reklamačné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky
internetového obchodu www.nechtovyobchodik.sk.sk
(ďalej len „VOP“)

I. ZÁKLADNÉ POJMY

1. Predávajúci je prevádzkovateľ internetového obchodu www.nechtovyobchodik.sk, spoločnosť Renáta Součková – LACHERS.

2. Kupujúci je fyzická osoba (spotrebiteľ) alebo právnická osoba, ktorá vstúpila do obchodného vzťahu s predávajúcim.

3. Pojem tovar zahŕňa všetky druhy produktov v ponuke internetového obchodu predávajúceho (ďalej len „tovar“). Pojem služby zahŕňa všetky druhy služieb v ponuke internetového obchodu predávajúceho (ďalej len „služby“).

4. Objednávka je návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy na diaľku, na základe ktorej je realizovaný odplatný predaj tovaru alebo poskytovanie služby, ktorá je predmetom podnikateľskej činnosti predávajúceho ako poskytovateľa služieb vo vzťahuj k objednávateľovi.

5. Kúpna zmluva (alebo len zmluva) je zmluva uzatvorená medzi predávajúcim, resp. poskytovateľom (ďalej len „predávajúci“) a kupujúcim, resp. užívateľom (ďalej len „kupujúci“), predmetom ktorej je odplatný predaj tovaru predávajúceho kupujúcemu alebo poskytovanie služby, a to vo forme kurzov, školení a workshopov, a ktorej neoddeliteľnou súčasťou sú VOP, reklamačný poriadok, poučenie o možnosti odstúpenia od kúpnej zmluvy.

II. ÚDAJE O PREDÁVAJÚCOM

Renáta Součková – LACHERS

Sídlo: D. Makovického 5099/10, 036 01 Martin, Slovenská republika

Zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Martin, Číslo živnostenského registra: 550-15563

Sklad (príjem, výdaj tovaru): 03861 Vrútky, I. Čsl. brigády 5309/24
IČO: 41243838
IČ DPH: SK1073650270
DIČ: 1073650270

Telefonické objednávky: +421 944 057 816 ( 0944 057 816 )
Kontaktný email: lachers@lachers.sk
Informácie ohľadom tovaru, školení: +421 944 057 816

Bankové spojenie: Slovenská sporiteľňa, a.s.
IBAN SK83 0900 0000 0003 5287 8204
BIC SWIFT kód GIBASKBX

Dozorný orgán:
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj 
Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79  Žilina 1   
Odbor výkonu dozoru 
tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68 
fax č. 041/763 21 39 

III. VLASTNOSTI TOVARU A OBSAH SLUŽBY

1. Konkrétne vlastnosti tovaru spolu s informáciou o spôsobe použitia sú uvedené pri konkrétnom ponúkanom tovare.

2. Obsah, resp. popis ponúkanej služby je uvedený pri konkrétnej ponuke služby (napr. pri konkrétnom školení je uvedený obsah školenia).

3. Pre viac informácií o tovare, jeho vlastnostiach a spôsobe použitia alebo o ponúkaných službách nás kontaktujte na tel.č.: +421 944 057 816, alebo na emailovej adrese:

lachers@lachers.sk

4. Tovar je určený na vonkajšie použitie. Použitie určitého tovaru vyžaduje odborné znalosti. Neodborným zachádzaním môžete spôsobiť škodu a ublíženie na zdraví. Skladujte pri teplote +5 – +20 stupňov. Výrobok, pri ktorom je v e-shope a/alebo na jeho obale uvedené upozornenie „Na profesionálne použitie“, jeho aplikáciu a použitie zverte odborníkovi. Aplikácia, alebo použitie tohto výrobku si z dôvodu bezpečnosti vyžaduje profesionálne skúsenosti, zručnosť a vedomosť o látkach použitých vo výrobku.

IV. OBJEDNÁVKA TOVARU A SLUŽBY

1. Kupujúci dostane tovar, resp. si objedná službu za cenu platnú v čase objednania.

2. Kupujúci spotrebiteľ má možnosť sa pred vykonaním objednávky oboznámiť s celkovou cenou vrátane DPH a všetkými ďalšími poplatkami. Cena tovaru bude uvedená v objednávke a v správe potvrdzujúcej prijatie objednávky tovaru. Predávajúci je platiteľom DPH v zmysle právnych predpisov Slovenskej republiky.

3. Kupujúci spotrebiteľ má možnosť sa pred vykonaním objednávky oboznámiť so skutočnosťou, po akú dobu zostáva ponuka alebo cena v platnosti.

4. Objednávať je možné nasledujúcimi spôsobmi:

a. prostredníctvom elektronického obchodu https://www.nechtovyobchodik.sk/
b. telefonické objednávky: +421 944 057 816
c. emailové objednávky: lachers@lachers.sk

Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku (telefón, internet, atď.) pre uskutočnenie objednávky sú v bežnej výške, závislé na tarife telekomunikačných služieb, ktoré kupujúci používa.

5. Predávajúci je za istých okolností stanovených predávajúcim oprávnený žiadať potvrdenie objednávky (telefonicky alebo písomne) kupujúcim, napr. ak hodnota objednávky kupujúceho je nad 150,- EUR, tovar sa má dodať mimo územia Slovenskej republiky. V prípade odmietnutia potvrdenia objednávky kupujúcim, sa objednávka považuje za neplatnú. Kupujúci berie na vedomie, že v uvedenom prípade nemôže kúpna zmluva platne vzniknúť.

6. Predávajúci si vyhradzuje právo vyhlásiť kúpnu zmluvu za neplatne uzatvorenú, pokiaľ došlo ku zneužitiu osobných údajov a pod., alebo z dôvodu zásahu správneho či súdneho orgánu, o takomto postupu bude kupujúci informovaný. Kupujúci berie na vedomie, že v uvedených prípadoch nemôže kúpna zmluva platne vzniknúť.

7. Kupujúci má možnosť pred vlastným odoslaním objednávky ju skontrolovať a prípadne opraviť. 7. Fakturačné údaje kupujúceho nie je možné meniť spätne po odoslaní objednávky, ibaže by sa zmluvné strany dohodli inak.

V. KÚPNA ZMLUVA

1. Ak je kupujúcim spotrebiteľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru, resp. služby predávajúcim na jeho web stránky, kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky zo strany kupujúceho spotrebiteľa a potvrdením o prijatí objednávky, ktoré je zasielané predávajúcim a obsahuje súhrn objednávky s aktuálnym znením VOP, reklamačného poriadku a iných zákonom predpísaných dokumentov.

2. Vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny a informácie o dodaní, resp. dostupnosti tovaru) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody strán, v zmysle článku IV. VOP alebo na základe zákonných dôvodov.

3. Ak je kupujúci podnikateľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je odoslaná objednávka tovaru kupujúcim podnikateľom a samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia potvrdenie objednávky zo strany predávajúceho. Za prípadné chyby pri prenesení dát predávajúci nenesie zodpovednosť.

VI. DODANIE TOVARU

1. Kúpnou zmluvou sa predávajúci zaväzuje, že kupujúcemu odovzdá tovar a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k tovaru. Kúpnou zmluvou sa kupujúci spotrebiteľ zaväzuje, že tovar prevezme a zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu, pokiaľ nevyužije právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní.

2. Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k tovaru, a preto sa kupujúci stane vlastníkom až po úplnom zaplatení kúpnej ceny.

3. Predávajúci splní povinnosť odovzdať tovar Kupujúcemu, ak mu umožní nakladať s tovarom v mieste plnenia a včas mu to oznámi.

4. Ak má predávajúci tovar odoslať, odovzdá tovar kupujúcemu – podnikateľovi odovzdaním prvému dopravcovi k preprave pre kupujúceho a umožní kupujúcemu uplatniť práva z prepravnej zmluvy voči dopravcovi. Ak má predávajúci tovar odoslať, tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

a. tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b. dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c. tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

5. Predávajúci odovzdá kupujúcemu predmet kúpy v ujedanom množstve, akosti a prevedení.

6. Ak nie je ujedané, ako ma byť tovar zabalený, predávajúci tovar zabalí podľa zvyklostí, spôsobom potrebným pre uchovanie tovaru a jeho ochranu. Rovnakým spôsobom zaobstará predávajúci tovar pre prepravu.

VII. CENA TOVARU A SLUŽIEB

1. Všetky ceny uvedené u jednotlivých tovarov sú zmluvné, platné a konečné.

2. Cena za tovar nezahŕňa poplatky za dopravu a iné špecifické poplatky, ktoré sú uvádzané až v rámci tzv. nákupného košíka a ich výška sa odvíja od konkrétnej voľby Kupujúceho.

3. Akciové ceny produktov platia do vypredania zásob pri uvedení počtu kusov akciového tovaru alebo po dobu časovo určenú.

4. Cena služby je vopred stanovená a je platná a konečná. O cene služby je každý účastník informovaný pred uzatvorením akéhokoľvek zmluvného vzťahu.

VIII. POPLATKY ZA DOPRAVU

Cena dopravy je obvykle uvedená v rámci procesu objednávky a pri potvrdení objednávky.

Obvyklá cena dopravy tovaru kuriérom:

0,1 – 5 kg – 3,90 €
5,1 – 10 kg – 4,30 €
10,1 – 15 kg – 4,90 €
15,1 – 20 kg – 5,50 €
20,1 – 25 kg – 6,20 €
25,1 – 30 kg – 7,80 €

Obvyklá cena dopravy tovaru na dobierku v rámci Slovenskej republiky:

do 500g – 2,90 €
do 1 kg – 3,90 €
do 2 kg – 4,90 €

Obvyklá cena dopravy tovaru mimo územia Slovenskej republiky v rámci Európskej únie:

do 0,5 kg – 4,50 €
do 1 kg – 7,50 €
do 2 kg – 13 €

Pri objednávke nad 90,- € s miestom doručenia na území Slovenskej republiky je cena dopravy zahrnutá v cene objednaného tovaru.

IX. PLATOBNÉ PODMIENKY

1. Kupujúci si sám zvolí spôsob uhradenia tovaru. Kupujúci môže tovar, resp. platbu za službu uhradiť:

a. vopred na účet predávajúceho,
b. v hotovosti pri prevzatí dobierky u dopravcu,
c. v hotovosti pri osobnom prevzatí v sklade predávajúceho,
d. faktúrou po obdržaní tovaru s lehotou splatnosti určenou predávajúcim,
e. platobnou kartou

2. Tovar zostáva do úplného zaplatenia a prevzatia majetkom predávajúceho, avšak nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím tovaru kupujúcim.

X. DODACIE PODMIENKY TOVARU

1. Predávajúci zaisťuje či sprostredkováva nasledujúce spôsoby dodania:

a. osobný odber v sklade predávajúceho,
b. zasielanie kuriérom,
c. zasielanie dobierkou poštou na adresu kupujúceho.

2. Kupujúci bude o čase doručenia objednaného tovaru informovaný prostredníctvom e-mailu. Dĺžka doručovania objednaného tovaru a cena dopravy je závislá na spôsobe dopravy, ktorú si Kupujúci zvolí. Obvyklá dodacia lehota tovaru na sklade je lehota 5 pracovných dní, v závislosti od zvoleného spôsobu platby.

Maximálna lehota dodania tovaru je 30 dní odo dňa potvrdenia objednávky zo strany Predávajúceho.

3. Predávajúci alebo zmluvný partner predávajúceho môže pri preberaní tovaru požadovať predloženie identifikačného preukazu (OP alebo iného dokladu), a to za účelom predchádzania vzniku škôd a zamedzeniu legalizácie výnosov pochádzajúcich z trestnej činnosti. Ak je kupujúcim právnická osoba, výdaj tovaru alebo preplatenie dobropisu budú umožnené iba štatutárnemu orgánu danej právnickej osoby alebo osobe, ktorá sa preukáže overenou plnou mocou. Bez predloženia niektorého z týchto dokladov môže predávajúci alebo zmluvný partner predávajúceho odmietnuť tovar vydať.

4. Kupujúci, ktorý je podnikateľom, je povinný (kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, je tento postup odporúčaný), aby bezprostredne pri dodaní prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu.

5. V prípade neúplnej alebo poškodenej zásielky je toto kupujúci – podnikateľ povinný okamžite oznámiť e-mailom na adresu: lachers@lachers.sk , spísať s dopravcom škodový protokol a tento bez zbytočného odkladu zaslať e-mailom alebo poštou predávajúcemu. Dodatočné reklamácie neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho – podnikateľa práva vec reklamovať, dávajú však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.

XI. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

1. Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu

(e-mailom na: lachers@lachers.sk ), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektmi sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.

2. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

3. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhrsr.sk.

XII. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

1. Tieto VOP sú platné a účinné od 01.11.2016 a rušia predchádzajúce znenia VOP. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť VOP bez predchádzajúceho upozornenia. Toto ustanovenie sa nevzťahuje na už uzatvorené zmluvné vzťahy.

2. Rozhodným právo pre zmluvné vzťahy je právo Slovenskej republiky. Právomoc rozhodovaťo veciach v spojitosti so zmluvným vzťahov majú súdy Slovenskej republiky.

Reklamačný poriadok internetového obchodu www.nechtovyobchodik.sk .sk (ďalej len „reklamačný poriadok“)

I. ZÁKLADNÉ POJMY

1. Predávajúci je prevádzkovateľ internetového obchodu www.nechtovyobchodik.sk, spoločnosť Renáta Součková – LACHERS.

2. Kupujúci je fyzická osoba (spotrebiteľ) alebo právnická osoba, ktorá vstúpila do obchodného vzťahu s predávajúcim.

3. Pojem tovar zahŕňa všetky druhy produktov v ponuke internetového obchodu predávajúceho (ďalej len „tovar“). Pojem služby zahŕňa všetky druhy služieb v ponuke internetového obchodu predávajúceho (ďalej len „služby“).

4. Objednávka je návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy na diaľku, na základe ktorej je realizovaný odplatný predaj tovaru alebo poskytovanie služby, ktorá je predmetom podnikateľskej činnosti predávajúceho ako poskytovateľa služieb vo vzťahuj k objednávateľovi.

5. Kúpna zmluva (alebo len zmluva) je zmluva uzatvorená medzi predávajúcim, resp. poskytovateľom (ďalej len „predávajúci“) a kupujúcim, resp. užívateľom (ďalej len „kupujúci“), predmetom ktorej je odplatný predaj tovaru predávajúceho kupujúcemu alebo poskytovanie služby, a to vo forme kurzov a školení, a ktorej neoddeliteľnou súčasťou sú VOP, reklamačný poriadok, poučenie o možnosti odstúpenia od kúpnej zmluvy.

II. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

1. Reklamačný poriadok opisuje postup, akým spôsobom pristupovať pri reklamácii tovaru, resp. služby nadobudnutého od predávajúceho.

2. Kupujúci, ktorým môže byť podnikateľ alebo spotrebiteľ, je povinný sa zoznámiť s VOP, reklamačným poriadkom a poučením o možnosti odstúpenia od kúpnej zmluvy ešte pred objednaním tovaru. Zároveň kupujúci berie na vedomie, že je povinný poskytnúť predávajúcemu potrebnú súčinnosť pre vybavenie reklamácie.

3. Uzavretím kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho kupujúci vyhlasuje, že sa oboznámili s týmto reklamačným poriadkom. Definície pojmov obsiahnuté v tomto reklamačnom poriadku majú prednosť pred definíciami vo VOP. Pokiaľ tento reklamačný poriadok pojem nedefinuje, chápe sa vo význame, v akom je definovaný vo VOP. Ak nie je definovaný ani tam, chápe sa vo význame, v akom ho užívajú platné a účinné právne predpisy.

4. Prevzatím tovaru u podnikateľov je okamih jeho odovzdania predávajúcim kupujúcemu resp. prvému prepravcovi. V prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ, je okamihom prevzatia tovaru spotrebiteľom od predávajúceho resp. prevzatie od dopravcu.

5. V prípade, ak je kupujúci spotrebiteľ, postup a podmienky reklamácie tovaru sa riadia Zákonom na ochranu spotrebiteľa a Občianskym zákonníkom. Ak je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa neupravené obchodné podmienky Obchodným zákonníkom (519/1991 Z.z.).

III. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY TOVARU

1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec (tovar) pri prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

2. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).

IV. ZÁRUČNÁ DOBA TOVARU

1. Záručná doba tovaru je 12 rsp. 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.

2. Ak ide o použitú vec, kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov.

3. Na žiadosť kupujúceho predávajúci poskytne kupujúcemu záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.

4. Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu alebo v reklame môže predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej v Občianskom zákonníku. V záručnom liste určí predávajúci podmienky a rozsah tejto záruky.

5. Záručná doba začína plynúť od prevzatia veci kupujúcim.

V. PRÁVA KUPUJÚCEHO PRI UPLATNENÍ REKLAMÁCIE

1. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

4. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.

5. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.

6. Ak tovar predávaný za nižšiu cenu alebo použitý tovar má vadu, za ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu tovaru právo na primeranú zľavu.

7. Ak ponúknutá služba nebola poskytnutá v súlade s objednávkou a jej obsah sa líšil od toho čo bolo rozumné očakávať na základe informácií uvedených v ponuke služby umiestnenej na webstránkach predávajúceho, resp. na základe informácií získaných od predávajúceho, kupujúci má nárok na uplatnenie reklamácie poskytnutej služby.

8. Ak ide o vadu poskytnutej služby, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu poskytnutej služby bez zbytočného odkladu odstrániť. Ak ide o vadu poskytnutej služby, ktorú nemožno odstrániť, má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť.

VI. UPLATŇOVANIE ZODPOVEDNOSTI ZA VADY

1. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bol tovar kúpený, resp. ktorý poskytol kupujúcemu služby.

2. Ak je však v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu u podnikateľa určeného na vykonanie záručnej opravy. Podnikateľ určený na opravu je povinný opravu vykonať v lehote dohodnutej pri predaji veci medzi predávajúcim a kupujúcim. Práva zo zodpovednosti za vady, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.

3. Ak ide o použitý tovar, zaniknú práva zo zodpovednosti za vady, ak neboli uplatnené do 24 mesiacov odo dňa prevzatia použitej veci kupujúcim alebo do doby, na ktorej sa predávajúci a kupujúci dohodli.

4. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.

5. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

VII. ZÁRUČNÉ PODMIENKY

1. Kontrola tovaru pri prevzatí: Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom je povinný (kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, je odporúčané), aby bezprostredne pri dodaní prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť pásky s firemným logom, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou, s tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom od prepravcu prevezme, je nevyhnutné (kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, je odporúčané) poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu. Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné okamžite oznámiť e-mailom na adresu: lachers@lachers.sk, spísať s dopravcom škodový protokol a tento bez zbytočného odkladu e-mailom, alebo poštou predávajúcemu doručiť. Dodatočná reklamácia neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať, dávajú však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.

2. Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa ukončí reklamačné konanie odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodneným zamietnutím.

VIII. POSTUP REKLAMÁCIE

1. V prípade reklamácie tovaru či služby, je kupujúci povinný kontaktovať predávajúceho osobne alebo e-mailom na adrese: lachers@lachers.sk, poštou na adrese: Veľkosklad VOGUE, 1. Čsl. Brigády 24, 038 61 Vrútky, alebo telefonicky: +421 944 057 816. Pri kontakte kupujúceho s predávajúcim je kupujúci povinný uviesť: meno, telefonický kontakt, názov výrobku, resp. názov služby, číslo faktúry, popis závady, v prípade ak je to možné, doplniť fotodokumentáciu závady (ďalej len „informácie“).

2. Ak nebolo dohodnuté inak, zákazník je povinný poslať reklamovaný tovar na adresu: Veľkosklad VOGUE, 1. Čsl. Brigády 24, 038 61 Vrútky spolu s informáciami.

3. Zákazník je povinný okrem iného zaslať predávajúcemu kópiu faktúry za tovar (prípadne potvrdený záručný list), resp. kópiu faktúry za poskytnuté služby.

4. Reklamovaný tovar by mal byť dôkladne zabezpečený, aby nedošlo v priebehu prepravy k jeho poškodeniu, balík by mal byť označený viditeľne „REKLAMÁCIA“ a obsahovať: reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva), odporúčame priložiť kópiu nákupného dokladu, podrobný popis chyby a dostatočné kontaktné údaje kupujúceho (hlavne spiatočná adresa a tel. číslo). Bez vyššie uvedeného je znemožnená identifikácia pôvodu aj chyby tovaru.

5. Ak kupujúci uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu.

6. Predávajúci po prijatí reklamácie stanoví spôsob vybavenia reklamácie ihneď alebo v odôvodnených prípadoch do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

7. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie, predávajúci vybaví reklamáciu ihneď, najneskôr však do 30 dní. V prípade, že predávajúci prekročí lehotu 30 dní, kupujúci má právo na odstúpenie od zmluvy a vrátenie peňazí, resp. výmenu výrobku za nový.

8. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy tovaru, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.

9. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak je tovar zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

10. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie (email), predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

11. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

12. Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.

13. Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo spotrebiteľa na náhradu škody podľa osobitného predpisu.

14. Odborné posúdenie musí obsahovať: identifikáciu osoby, ktorá vykonáva odborné posúdenie, presnú identifikáciu posudzovaného výrobku, popis stavu výrobku, výsledok posúdenia.